{.{.{.{.{بیان انقلاب}.}.}.}.}

......بسم الله الرحمن الرحیم......

{.{.{.{.{بیان انقلاب}.}.}.}.}

......بسم الله الرحمن الرحیم......

بسم الله الرحمن الرحیم...
باعرض سلام خدمت حضارین در بلاگ؛ این وبلاگ در مورد اسلام ناب محمدی {صلی الله علیه واله}..........اسلام امریکایی ،چهارده معصوم{علیهم السلام}،حوزه وروحانیت،
جایگاه ومقام عضمای ولایت ورهبری،شمرزمانه،احکام دین ومسلائل مختلف دیگر و...،بحث میکند؛{والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته} .منتظر نظرات شما هستیم.

بایگانی

توبه واقعی و بازگشت به سمت خدا.

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ق.ظ

 یکی از نوادگان امام صادق علیه السلام به نام حسین ساکن قم و مبتلا به شرابخواری بود یک بار برای حاجتی به در خانه احمد بن اسحق که وکیل اوقاف قم بود رفت و اجازه خواست تا با احمد بن اسحق ملاقات کند ولی احمد به او راه نداد. 
 سید با حال غم و اندوه به خانه خود برگشت، در همان سال احمد بن اسحق به حج مشرف شده همینکه در بین راه به سامراء رسید اجازه خواست که با امام حسن عسکری علیه السلام ملاقات کند. ولی امام به او اجازه نداد.
 احمد گریه طولانی و تضرع نمود تا آن گرامی به او اجازه داد، همینکه خدمت آن حضرت رسید عرض کرد ای پسر رسول خدا برای چه مرا از زیارت خود منع نمودی و حال آنکه من از شیعیان و موالیان تو هستم؟! 
فرمود: برای آنکه تو پسر عموی ما را از در منزل خود راندی. 
احمد گریه کرد و گفت به خداوند متعال قسم که او را رد نکردم مگر به خاطر آنکه از گناهش توبه کند. 
 فرمود: راست گفتی ولکن چاره ای نیست جز آنکه به سادات احترام بگذاری و در هر حالی آنها را حقیر نشماری و با آنها اهانت نکنی که در غیر این صورت از زیانکاران خواهی بود زیرا که آنها منتسب به ما هستند. 
 احمد بن موسی به قم برگشت، طبقات مختلف مردم به دیدن او آمدند و حسین نیز با ایشان بود. همینکه چشم احمد به او افتاد از جای خود برخاست او را در آغوش گرفت و بالای مجلس نشانید. حسین این کار را از او بعید می دانست به همین جهت پرسید: چه شد که روش تو عوض شده است؟ داستان خود را با امام حسن عسکری علیه السلام شرح داد. حسین به محض شنیدن از کرده خود پشیمان شد و از کارهای زشت خویش توبه کرد و به خانه آمد و آنچه از آثار گناه وجود داشت نابود کرد و پرهیزگاری و ورع را پیشه نمود و پیوسته ملازمت عبادت و مساجد را داشت و معتکف در مساجد بود تا وفات نمود و در نزدیکی قبر مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها سلام به خاک سپرده شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۴
سید رضا میرغفوری

نظرات  (۱)

۲۹ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۱۰ محمد رضا اعظمی راد
بسیار عالی است ادامه بدهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی